θυμάμαι..

En så lysande ide jag fick Gubben min! Låt oss dela med oss av några av våra härliga minnen från vår vänskap och övrig tid i vårt förlovade land?!!

2001 okt 12/12
En månad och en dag efter terrodådet I US skulle vi upp i ett flygplan..min mor som redan är så flygrädd var nära att ställa in resan. Men vad skulle kunna hända?? Planet skulle ju bara till kreta och avreseflygplatsen var ju för gudskull Växjo airport!! De var första gången jag kom till Kreta. Min bror som var fem år då hann knappt komma ur flygplatsen innan han skrek "MAMMA, titta en Palm". (det var en krukvät precis utanför entren! :)
Dagen efter var vi på city tur i Chania..då ryckte jag mamma i armen och pekade på Apollo guiden och sa.." När jag blir stor ska jag bli guide, precis som henne" 10 år senare använde jag just den mening som inledning på de stora Välkomstmöterna på Kreta!

2011 Retymnon
"Jag och Mia använder all vår lediga tid till att äta glas hos underbart vackra Giorgos vid mövenpickståndet utanför Ideon vid fortezzan i Ret "

"Tog greklektioner hos Maria från Axos för 10 euro i timmen men vi hamnade för det mesta i djupa samtal om hennes man och bitchen på hennes jobb"

Thessaloniki 2011/2012
"Sara och Anna drar vind för våg till Thessaloniki för att studera grekiska och så blir Gubben och Katten till"

"Alla dessa nätter jag låg och hörde på grannarna i våningen under" :S

" När Gubben och Katten spontant satte ihop ett musikaliskt nummer av "till spritbolaget ränner jag..."

"De fantasiskt goda söta vinet i den "nya staden"

"När vi blev uppvakade av de två...något äldre männen på den Irlänska baren"

Kos 2012
"Alla ljuva sommarnätter på Galatea och Nova vita"

" När man upptäckte att alla hottisar på ön gick på samma gym som en själv"

" Mosakan på Olimpia II i Zia"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

greekdream.blogg.se

Längtan efter ett liv i Grekland.

RSS 2.0