Fullmåne nu igen!

Natten har sänkt sig över ön och fullmånen är klare än vanligt..en sömnlösnatt men andra ord.
En gnagade känsla av rastlöshet har infunnit sig sen två dagar tillbaka...orosmolnen har tydligen bildat en milslång kö i min egen himmel ( i klass med den på apoteket en måndag förmiddag) .
 
Varför håller man på med detta..varför skaffar man sig inte bara ett ordentlig utbildning med välbetalt jobb med fackmöten, musarm och fikaraster??mys på fredag kväll, utgång på lördag och finmiddag och söndagsångest??
Nej...eller..absolut inte..ännu iallafal..Men när vet man att ens utgångsdatum har passerat egentligen?
 
Jag läser allt jag kommer över just nu..övernatuliga böcker, bloggar om grekland, prostituerade i skåne, ett pågående könsbyte, om frökens Fharmas förlovning med biljonären i US, bokstavsdieter, nagelförlägning och om sjukdomar så klart. Det är en sarligblandning helt enkelt.
 
 
N. Vertis min grekiska gud, bara kom och ta mig långt här ifrån, parakalo!!  Feb  blir en bra månad..två veckor hemma sen börja nedräkningen !!!!!!! :)
 
 
 
 
 


Kommentarer
Ajla

Tänk inte så, jobb utbildning och allt sånt kan vänta. Lev livet allt är bättre ute än hemma. Hemma är allt som det alltid har varit, du missar inget....

2013-01-31 @ 06:11:23
Gubben

Ursäkta mig katten, men Nikos Verthis är min man!

2013-02-01 @ 12:46:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

greekdream.blogg.se

Längtan efter ett liv i Grekland.

RSS 2.0