Jag minns också

Jag minns alla fina dagar i Thessaloniki. Alla fula dagar med för den delen. Men mest var det fina dagar.

Jag minns dagen vi hängde i en bar. Katten hängde på baren och jag på katten, då insåg vi att vi stod där med varsin drink som vi inte hade pengar till att betala. Det löste sig visserligen väldigt bra.

Jag minns alla vin på favvo-baren, jag minns promenaderna dit. Jag minns när katten gick ut med hål i bralllan och oturligt nog glömt trosor den dagen, tokigt.

Jag minns alla "kvällens kanske sämsta köp"

Jag minns alla shots, alla barrundor, alla äventyr.

Jag minns världens dyraste varm choklad.

Jag minns när snön föll så vackert från himlen.

Jag minns våra sångstunder där hemma.

jag minns alla dagar på internet på vårt lilla cafe. Jag minns när katten nästan drack ur karius och baktus glas, när karius och baktus kärleksförklarde sig till mig.

Jag minns massa mer. Massa fina, härliga, varma minnen!


//Gubben


Kommentarer
Ajla

Jag är avundsjuk för att ni har varit med om detta.

2013-02-19 @ 15:54:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

greekdream.blogg.se

Längtan efter ett liv i Grekland.

RSS 2.0