Språktabbar

Det är ofattligt vad besvärligt det kan bli när man dagligen använder sig av flera olika språk.

E vanlig dag här i Mexico så använder jag mig av svenska, danska, norska, engelska, spanska och grekiska.

Min spanska är så dålig att språkgudarna gråter när de hör mig prata, men jag försöker.

För ett par dagar sedan var jag på ett hotell för att ta reda på lite information om hotellet. Varpå receptionisten bestämt ville att jag skulle ta allt på spanska. Okej tänkte jag och frågade på.

Så var det dags att fråga om numret till hotellet.

Då blev det för mycket för språkcentrum i min hjärna och istället för att fråga efter hotellets nummer frågade jag glatt efter receptionistens.

Tokigt kan det bli, han blev dock väldigt glad.


//Gubben


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

greekdream.blogg.se

Längtan efter ett liv i Grekland.

RSS 2.0