En vecka i Mexico

Igår hade jag varit exakt en vecka i Mexico!

Detta firades med ett besök hos doktorn. Det visade sig att jag hade tydligen inte bara hosta utan också en jävulsk infektion i halsen och att mina stackars lungor hade krympt.

Det slutade med en spruta i rumpan, antibiotika, hostmedicin och några tabletter för lungorna.

Nu kan det bara bli bättre!

De där sprutorna i rumpan har vvi väl alla fått en eller annan gång i Grekland?
Det känns lite som deras standard lösning på alla sjukdomar.
Har du ont i magen? - Här en spruta i rumpan.
Har du ont i öronen? - Här en spruta i rumpan.
Har du hosta? - Här en spruta i rumpan.
Har du stukat foten? - Här en spruta i rumpan.
Har du feber? - Här en spruta i rumpan.

Ja, ni fattar va? listan kan göras hur lång som helst.

Men det finns en charm med det också.

Vad som det inte finns en charm med idag är min rumpa. Den är nämligen ganska blå på en stor fläck där sprutan togs. Häpp!


//Gubben


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

greekdream.blogg.se

Längtan efter ett liv i Grekland.

RSS 2.0