Tänkande afton

Jag blir arg och ledsen om vartannat.. sparparketet, höjda pensionsåldrar och skatter..va fan sker egentligen, ta av dem som inget har??

För tre månader sen hamnade jag lite olyckligt på ett sjukhus i Aten..när jag låg på båren i flyget ställde jag in mig på det värsta. Alla sjukhus jag tidigare besökt  i Grekland har varit av så extremt dålig standard och bara de på Kos liknade mer eller mindre ett hönshus.

Men vilken chock jag fick..här kommer man till Krisens huvudstad och blir mer eller mindre incheckad på  hotell?  Rummet var av hotellstandard, handukar och bedlinnen byttes varje dag, städning två gånger om dagen och fantastisk omtänksam personal.

Jag fick det bästa av det bästa ,tackvare min försäkring..Då var jag glad att jag var Svensk, men  har inte alla rätt till denna vård i sitt eget land?  Nu i efterhand ser jag bara kontrasten och den är skrämmande..

 

Så kvällens önskning. "Kära Gud om du finns där ,ge mig en trisslott och låt mig vinna några tusen miljarder så ska jag ge alla Greklands invånare, greker eller ej värdig sjukvård!

 

 

//A



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

greekdream.blogg.se

Längtan efter ett liv i Grekland.

RSS 2.0