Viva la Mexico

Gubben är på plats och njuter till fullo. Dagarna går i ett och när kvällen kommer är jag helt död. Bums i säng och somnar som en stock!

jag har kvar min hosta som envist följer mig som en elak lammunge, men så fort den är borta så är allt perfekt!

Självklart går tankarna fortfarande mycket till Grekland och framförallt vad som skall sökas till sommaren. Det blir spännande att se.

Ett stort plus är att vi har en grek på kontoret och att han och jag kan snacka lite goja mellan varven.

Stort minus är att han sticker om tre veckor. Sånt är livet.


En komisk grej är att igår på ett av våra hotell så var det en man som babblade på, på spanska och jag fattade ungefär en hundradel av allt vad han sa. När jag så frågade om han pratade engelska så svarar han att han föredrar tyska, det kan inte jag svarade jag. Sedan rabblade han upp en välldans massa språk och när jag tillsist frågade om han kunde grekiska så svarar han:

"Grekiska är italienska fast med en annan dialekt. Så jag pratar grekiska"

Detta blev sagt på den sämsta italienska mina stackars öron någonsin har hört och jag kunde inte annat än att le.

Mexico är fantastiskt!


//Gubben


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

greekdream.blogg.se

Längtan efter ett liv i Grekland.

RSS 2.0