Kattens tur..

Kattens tur..men i en light version..alldeles för trött i fingrarna efter en dag framför tangentbordet redan..

Lipon...det hela startade I Lloret de Mar..den lilla partystaden utanför Barca..en månad av underbara uppleveser, lunginflammation i vanlig ordning och hårt plugg för att kunna bemästra de där guideyrket.. Spanien var fantastiskt!! Gran Canaria skulle bli nästa anhalt men så i en handvändning blev det sand sand sand..Mina vägar och S vägar korsades för första gången..Den arabiska världen var dock i onåd under denna tid och så i februari var vi hemma igen ..två veckor senare tog  väskan med sig en vettskrämd smålänning  till Förenade Arab Emiraten och det blev en fantastisk resa trots att den stora ensamheten var den enda vännen till en början med. Så rann sanden ur den  arabiska bägaren.

Hjärtat slog rot i Rethymnon på Kreta...7 månader gick dessvärre alldeles för fort och med tårdrypta ögon och sorg i själen gick turen vidare, men inte långt. Thessaloniki i norra grekland blev ett nytt kapitel på boken om mig.. Grekiska 16.00-20.00, 5 dagar i veckan stod på shemat (och en och annan sambouka)..!! Ett underbart språk som öppnat så många dörrar inte minst i sommar då uniformen åkte på igen för att tjäna den lilla ön Kos! Vänner för livet och en underbar sommar..!! ..och nu då..mja trots långa utflykter till pyramider, konungadalar, höga torn och spetälskeöar är det bara att inse ..nån utflyktsguide är jag inte! Därför är jag kanske på rätt plats där jag sitter med mitt headset i högsta hugg och skickar folk på utfykter och sjukhus i rasande fart och jag trivs..men 5 månader mer här på Gran Canaria är bara en väldans lång tid..

Jag är så svensk..blond , grön/blå aktiga ögon,lång och gänglig men i de kalla mörka landet får jag ingen ro...insidan är bra blåvit.

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

greekdream.blogg.se

Längtan efter ett liv i Grekland.

RSS 2.0