Vem är egentligen Gubben?

Gubben, det är jag det. Fast egentligen heter jag faktiskt Sara.
 
Jag är precis som katten reseledare och älskar att upptäcka nya och spännande platser. Jag är en sådan där exotisk person som har en pappa i Grekland och en mamma i Sverige. Mix kallas det visst.
 
När någon frågar mig vart jag bor vet jag inte helt vad jag ska svara.. Jag bor här där jag är just nu? Jag bodde 1,5 år i Grekland? Jag bodde i London i ett år? Jag har bott på GC? Jag bor i min resväska? Jag kommer ifrån en liten stad på västgötaslätta?
 
Vad ska jag egentligen svara på en så lätt, men ack så svår fråga? Jag är helt enkelt bosatt på jorden, på den plats som passar mig bäst för stunden, alternativt där jag blivit placerad för att arbeta just denna säsong.
 
Jag började min karriär som reseledare i april 2010. Då bodde jag på den fantastiska ön Kefalonia som tillhör de joniska öarna i Grekland. I oktober åkte jag hem och ett par dagar senare satt jag på ett flyg till det stora sandlandet, Egypten. Jag fick en chock på flyget och tittade på David som var mitt ressällskap "David, det är bara sand", jag vet svarade han som om det vore helt självklart. Nu med facit i hand så var det väl kanske det, men just då fattade jag inget. Så plötsligt en dag hände det något, revolutionen slog till i Egypten och vi fick evakuera och åka hem.
 
Jahapp, vad ska jag nu hitta på? Inga bekymmer, sex dagar efter att jag kommit hem satt jag på ett flyg på väg till Fuerteventura. Där stannade jag i nästan tre månader innan jag snabbt kom hem till stan för att packa om väskan. En vecka senare började mitt nya äventyr på min lilla pärla till ö, Thassos.
 
När vintern 2011/2012 kom var jag ganska så less på det mesta och visste inte alls vad jag ville. Men så plötsligt fick jag en idé. Var det inte på tiden att jag lärde mig grekiska? Jag är ju trots allt grek. Visst sjutton var det det! Jag bokade in mig på universitetet i Thessaloniki för en tre månaders kurs och innan jag visste ordet av det så bodde jag på riktigt i mitt älskade Grekland. Skolan och livet i Thessaloniki var så fantastiskt roligt att jag förlängde min kurs till ett helt läsår.
 
När ansökningarna för sommaren kom ut så längtade jag tillbaka till reseledarlivet och sökte ut som högsäsongsguide på Rhodos. Min skola skulle sluta den sista maj och då passade högsäsongen bäst. Men när man heter gubben, Sara, så blir det sällan som man har tänkt sig och trots att jag tackat ja till Rhodos så slutade det hela lite annorlunda. Från den ena dagen till den andra, bokstavligt talat, så lämnade jag mitt underbara Thessaloniki en månad för tidigt för att återvända till den lilla pärlan Thassos. Denna gången innebar det nya och otroligt spännande utmaningar. Jag skulle sitta som destinations chef. Vilken sommar sen!
 
Just nu är jag hemma på en välbehövlig semester och verkligen har semester. Jag är strax på väg till mina nya italienska vänner i Fumane, efter det ska jag besöka mina vänner i London, från tiden då jag bodde där och sen, sen så smäller det.
 
Är ni med, om ett litet tag åker jag till Mexico för att spendera vintern där. Det här blir en resa vi sent kommer att glömma! Det är visserligen inte Grekland, men häng med ändå!
 
//Gubben


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

greekdream.blogg.se

Längtan efter ett liv i Grekland.

RSS 2.0